استان ها > خراسان رضوی

کیفیت نتیجه تکلیف‌مداری است – ورگ

ورگ/خراسان رضوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: کیفیت نتیجه تکلیف‌مداری است و با نگاه تولیدی، انسان تکلیف مدار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید امین‌الله دادگر، امروز6بهمن ، در ششمین دوره کشوری بالندگی و دانش افزایی سرپرستان شبانه‌روزی سراهای دانشجویی که در تالار ابن هیثم پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان یک سنگر بسیار مهم برای اشتغال به کار تربیت است. تعلیم و تربیت تراز بسیار بالایی در نقش آفرینی در تحقق تمدن نوین اسلامی دارد. نکته دیگری که در تمدن الزامی است موضوع تربیت انسان است. ما باید بدانیم که چه معلمی تربیت خواهیم کرد.

وی افزود: گاهی اوقات رفتارهای یک سرپرست و مسئول سرا به قدری در دانشجویان تأثیر دارد که یک جوان به عنوان یک الگو، شاخص و اسوه به آن سرپرست نگاه می‌کند. باید قدر این موقعیت را دانست و وظایف و مسئولیت‌های خود را انجام داد. باید افق دید خود را مشخص کرد. مسأله مهم دیگر برنامه ریزی است، باید بدانیم برای رسیدن به این افق باید چه وظایفی را انجام دهیم. اگر ما فقط این موارد را بر روی کاغذ و در مقامِ بیان بررسی کنیم و در عمل چیزی حاصل نشود، این کار ابطل است پس در انتها موضوعی که اهمیت پیدا می‌کند اهتمام و اراده است.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: ملت ایران و انقلاب اسلامی، ادعایی در خصوص تمدن سازی کرده است. مرزهای انقلاب اسلامی با جمهوری اسلامی متفاوت است. مرزهای انقلاب یعنی اندیشه و جغرافیای تفکر امام، امروز اندیشه امام بسیار صادر شده است. امروز جمهوری اسلامی نگاهی برای تغییر تمدن ایجاد کرده است. تمدن نوین اسلامی تولید فکر و محتوا نیاز دارد که باید بر روی آن‌ها کارشود و مورد فرآوری قرار بگیرد. در حوزه تمدن جمهوری اسلامی، هر تمدنی بدون توجه به تعلیم و تربیت ابتر است.

دادگر گفت: اگر به افق طراحی شده و چشم اندازها توجه نکنیم نمی‌توانیم بفهمیم در چه موقعیت و شرایطی هستیم. معلم ما باید متناسب با تمدن انسانی و تمدن ساز باشد زیرا این‌ها زمینه‌های تمدن اسلامی را ایجاد می‌کند. نگاه تولیدی اگر حاکم شود انسان تکلیف‌مدار می‌شود و در نتیجه آن کیفیت ارتقا پیدا می‎کند.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های موفقیت آمیز در دانشگاه، اظهار کرد: انگیزه سازی برای دانشجومعلمان، وادار کردن دانشجویان به کتاب خوانی، انس با دانشجو معلمان، تکریم و عزت‌بخشی به آنان، اقناع کردن، اخلاص و فضاسازی اخلاقی جزء مواردی است که در ارتباط با دانشجو معلمان اهمیت بالایی دارد.

You may also like...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code