علمی و دانشگاهی > صنفی، فرهنگی

“عدم جذب مخاطب” یکی از مشکلات برنامه های فرهنگی در دانشگاه هاست

معاون استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های گیلان گفت: یکی از مشکلاتی که در برنامه های فرهنگی دانشگاه ها وجود دارد، جذب مخاطب است لذا باید جذابیت های قرآنی را در قالب های متنوع مطرح کنیم.

حجت الاسلام ملکی، معاون استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان در گفت‌وگو با ورگ، در خصوص جذب مخاطب برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها وجود دارد، جذب مخاطب است لذا باید جذابیت‌های قرآنی را در قالب‌های متنوع مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد استقبال کنندگان برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها محدود است، افزود: یکی از راهکارها جهت جذب جوانان در دانشگاه‌ها تمرکز بر فضای مجازی و تولید محتوای قرآنی در این فضاست؛ علاوه بر این فعالیت‌های دیگری در قالب فیلم و نمایشنامه می‌تواند در جذب مخاطبان مؤثر باشد زیرا وقتی محتوای قرآنی با عنصر هنر آمیخته شوند تأثیرگذاری بیشتری دارند.

معاون استانی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های گیلان با تاکید بر تشکیل اتاق فکر برنامه‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: باید کارهای فرهنگی، علم محور باشند زیرا یکی از دلایل عقب ماندگی در امور فرهنگی فاصله گرفتن از علم است.

وی با بیان اینکه هجمه‌های فرهنگی باعث می‌شوند که برخی از جوانان ما از مباحث دینی فاصله بگیرند، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه قرآن کتابی است که برای همه عصرها حرف برای گفتن دارد، ما نیز باید متناسب با نیاز روز جامعه، محتوای این کتاب آسمانی را به جوانان منتقل کنیم.

You may also like...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code