استان ها > گیلان

افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی گیلان نیازمند برندسازی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای افزایش ارزش افزوده باید برندسازی انجام شود.

به گزارش ورگ، علی درجانی با بیان اینکه بخش زیادی از ارزش افزوده محصولات کشاورزی پس از تولید است، اظهار کرد: تولیدکنندگان برای برندسازی باید به بازار هدف دقت داشته باشند.

وی ادامه داد: ۱۴۰۰ کارخانه شالیکوبی مدرن و سنتی در گیلان وجود دارد که از نظر تعداد و کیفیت جزء استان های پیشرو هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس نظر کارشناسانه متخصصان، بیش از ۴۰۰ کارخانه مدرن‌سازی شده و طبق رتبه بندی ارائه خدمات می دهند افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده  ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به کارخانه داران برای مدرن سازی و بازسازی پرداخت شده است.

وی افزایش بهره‌وری، ارتقاء کیفیت، کاهش ضایعات برنج و قیمت تمام شده محصول را از مزایای بهسازی کارخانه‌های شالیکوبی عنوان و اظهار کرد: در شالیکوبی‌های سنتی ۱۰ درصد برنج به ضایعات تبدیل می‌شود، که با بهسازی شالیکوبی‌ها این میزان به پنج درصد کاهش می‌یابد.

You may also like...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code